poniedziałek, 18 marca 2013

Don't forget to turn off the light !


Ochrona środowiska, ekologia, recycling. Te terminy są zapewne każdemu znane. Tylko jak je wprowadzić do codziennego życia? Nie ma nic prostszego!  Wystarczy chcieć coś zmienić a wtedy nic nie stoi na przeszkodzie.  Ludzie często mówią, że to nic nie da, gdy oni uczynią swoje życie bardziej ekologiczne, bo inni nadal będą zanieczyszczać środowisko. Co nas interesują inni ludzie, liczy się to jak my postępujemy  i co sobą reprezentujemy.

Pierwsza ważna zasada: segregowanie śmieci. U mnie w domu segregowanie śmieci nie jest niczym nadzwyczajnym, ponieważ robi się to odkąd pamiętam i dla mnie jest to codziennością. Nie potrafię sobie wyobrazić, że ktoś tego nie wykonuje. Śmieci są podzielone na kilka rodzajów: szkło i plastik, które zawsze dzielnie wywożę na zmianę z bratem do odpowiednich pojemników stojących w mojej miejscowości. Niezwykle ważne jest to, aby zgniatać butelki przed ich wyrzuceniem .  Odpady naturalne trafiają do swojego pojemnika a potem są wykorzystywane ,jako nawóz do ogródka. Wszystkie niezidentyfikowane  odpady także  mają swoje miejsca w specjalnym koszu. Pozostałe, które można spalić trafiają do pieca. Przyznam szczerze, że nie mogę patrzeć na te wszystkie wyrzucone  przedmioty leżące w rowach, lasach, na łąkach. Nie rozumiem, dlaczego to robią. Jak tak można.

Makulatura. Po co palić stare książki, zeszyty, gazety itp. skoro można zanieść to w odpowiednie miejsce i dać do ponownego wykorzystania.

Torebki jednorazowe. Tego nie znoszę najbardziej. Chyba dlatego , że wyglądają okropnie. Na zakupy, nieważne gdzie, czy do hipermarketu czy do pobliskiego sklepu, zawsze zabierajmy swoje siatki. Nic mnie tak nie irytuje jak przemiłe panie na targu, które wkładają moje zakupy do jednorazówek pomimo, że prosiłam aby tego nie robiły.
Pamiętajmy także o wyłączaniu urządzeń elektrycznych z kontaktu. Nie zostawiajmy ich w trybie czuwania( gdy świeci się małe czerwone światełko).

To tylko kilka prostych i wszystkim znanych czynności.  Ameryki tym nie odkryłam ale liczę na to, że wszyscy się do twego stosują.
Przypominam, że 23 marca, w sobotę,  o 20.30 rozpoczyna się akcja godzina dla ziemi. Wiec zgaśmy
światło!


Patrycja

1 komentarz:

  1. Ja oczywiscie zgaszę światło i inne sprzęty, jak co roku ♥/Ola

    OdpowiedzUsuń